søndag den 25. september 2016

Koteletter i fad ( rigtig mormor mad )

Intet vækker bedre minder end god gammeldags mad, man kan som regel huske en eller anden hyggelig stund i selskab med ens forældre eller bedsteforældre. Denne ret minder mig om sommerhus med min farmor, så her er min version af koteletter i fad.


6-8 koteletter
2 ds. flåede tomater
1 lille ds. tomatpure
2 løg
2 fed hvidløg
2 tsk paprika
evt. lidt chili hvis man er til det hotte :-)
salt og peber
smør til stegning
1 1/2 dl piskefløde

Tilbehør, ris og stegte grønsager

Tænd oven på 200 grader, find stegepanden frem og giv den en god klat smør, lad smørret blive gyldent og brun koteletterne af ca 1 min. på hver side, tag dem af panden og læg dem i ovnfast fad, drys med salt og peber.

skær løg og hvidløg i små tern og brun dem af i en gryde med lidt smør, tilsæt paprika, de flåede tomater og tomatpureen og lad det lige varme op, tag gryden af varmen og blend det hele til en tyk sovse med stavblenderen, tilsæt fløden.
Hæld det nu over koteletteterne og stil fadet i oven i ca 25 min.

Imens laves tilbehør, ris og stegte grønsager - dejlig nem mad




1 kommentar:

  1. Ser meget lækker, altid at glæde har denne form for opskrift. Elsker at gøre det og smage denne opskrift.

    Hilsen
    Bindia
    Indisk Restaurant

    SvarSlet