lørdag den 5. marts 2016

Hindbær/jordbær kage

Der er snart mange festlige lejligheder som står for døren, så der eksperimenteres, syntes det kunne være sjovt at lave den med chokolade bund og hindbærmousse som en portionsanretning.
Man er jo nød til at prøve sig lidt frem, men denne blev virkelig et hit hos datteren min, som snart skal konfirmeres.


Det var faktisk en rest af en chokolade kage jeg havde stående, som jeg prikkede ud med en lille rund form, der blev skåret lidt af kagen for den ikke blev for høj, og fik en ensartet flade. Bag og brug din ynglings chokolade kage, den skal bare være helt kold inden du går igang.

Så gik jeg i gang med at lave hindbærmoussen fra tidligere opskrift, fandt nogle store flotte jordbær frem og skar dem over på midten.

Jeg var lidt kreativ og tog et par plastik lommer, klippede dem over på langs - viklede dem tæt rundt om chokoladekage bunden og gav den et par stykker tape - så den blev på plads.

Så kunne jeg placere jordbærrene helt ude i kanten og derefter fylde op med hindbærmousse. Efter ca 4 timer på køl, kunne jeg tage plastikken forsigtigt af og pynte med revet hvid chokolade og et jordbær.



                  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar