søndag den 2. marts 2014

Knækbrød u/mel kun med kerner

Ja jeg har hørt rigtigt meget om det, set det på tv - så nu måtte det bare prøves og jeg må sige at jeg er blevet lidt afhængig af det som en god snak.

Opskriften er hentet fra Q.dk, så der er ikke noget hjemme gjort i den, jeg har bare en hang til det salte og giver den lidt ekstra ovenpå inden den kommer i ovnen.



Knækbrød

1 æg
1 1/2 dl koldt vand
2 dl hørfrø
1 dl sesamfrø
1 1/2 græskarkerner
1 dl solsikkekerner
2 tsk salt

Jeg syntes det fungerer bedst når æg og vand blandes sammen i en skål, derefter tilsættes kerner og salt, lad det stå en times tid så kernerne suger væsken.







































Opvarm ovnen på 125 grader

Hæld dejen i bagepapir belagt bradepande, fordel dejen så den fylder hele bradepanden, bag i oven i 1 time og 30 minutter.































Efter bagning har du en hel plade knækbrød, som kan brækkes i passende stykker, de kan holde sig i dagevis i lufttæt beholder. Husk lad dem køle af inden de kommes i beholder :-)
De skriver at de også kan fryses og er sprøde efter optøning, det har jeg dog ikke prøvet endnu, men praktisk.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar