tirsdag den 11. februar 2014

Chokoladekage a´la Sable

YMMMM chokoladekage er bare dejligt, denne er godt snasket. Og er blevet til med hvad der nu lige var i skabet, har nu skrevet den ned, da den er et hit hos børn og venner. God som klassens time kage, med is og frugt eller bare til at hygge med.


Chokoladekage.
4 æg
3 dl sukker
2 dl olie (solsikke eller rapsolie)
1 dl kaffe
2 dl mælk
4 tsk bagepulver
4 tsk vanilje sukker
4 spsk cacao
4 spsk oboy pulver
3 1/2 dl mel
50 g. hakket chokolade ell. nougat, nutella eller andet chokolade

Fyld.
125 g. smør
1 dl kaffe
4 spsk cacao
3 dl flormelis
1 dl farin
4 dl kokus
1 dl mælk

Find bradepande ca 25 x 30 frem og beklæd den med bagepapir, tænd oven på 180 grader.
Start så med dejen, pisk æg og sukker til æggesnaps, og tilsæt så alt det andet, rør det godt sammen, og hæld i bradepanden, stil næstnederst i ovnen og bag ved 180 grader i 30 min.

Lav fyldet imens, tilsæt alle ingridienserne i en gryde og lad det hele smelte sammen.

Når kagen har fået 30 min i oven så tages den ud, og oven stilles på 200 grader, imens smøres fyldet på kagen og så skal den lige have 5 min ved 200 grader.

Så er der kage - jeg sætter min på køl, syntes den sætter sig godt og bliver extra snasket.


Velbekommen og god vinterferie.

2 kommentarer: