lørdag den 4. januar 2014

Rødbedesalat med bær

Minder mig om sol, denne salat smager super dejligt. Jeg syntes tid at rødbeder smager af  ingenting eller af jord, ved at blande bær i så er den frisk og lækker. Og er et festligt indslag på tallerken i denne mærke tid.


700 g rødbeder
300 g = 1 pose blandet skovbær på frost, friske bær kan også bruges

Dressing
1 spsk olivenolie
2 spsk balsamico 
1 tsk honning
salt og peber

Kog rødbederne i gryde med låg, til de er møre ca 40-60 min. Giv dem chok i koldt vand så er skrællen nemmere at få af, og skær dem i små tern. Jeg bruger handsker når jeg skræller og skær dem ud.
Rødbederne kan få lidt ekstra smag hvis der koges stjerneanis eller en stang vanilje med i vandet.

Optø enten bærrene natten over i køleskab, eller stil posen i køkkenet mens du koger rødbederne.


Rør dressingen sammen og hæld over rødbederne - vend bærrene i.
Man kan pifte salaten op med lidt hakket bladbladet persille vendt i salaten og toppe den med tern af fetaost.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar